H έκθεση όμως του έγκριτου οίκου αφορούσε τα δεδομένα του 2013 και γεγονός είναι ότι από το έτος εκείνο μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων.
Τα τιμολόγια έχουν υποχωρήσει εντονότατα, ενώ η κίνηση στους δρόμους -με την οποία σχετίζεται και η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων- άρχισε να αυξάνεται και πάλι, ειδικότερα μετά την υποχώρηση που σημείωσαν οι τιμές των καυσίμων. Ήδη, παράγοντες κάποιων εταιριών έχουν αρχίσει να παρατηρούν αυξημένες συχνότητες ατυχημάτων και ανάκαμψη στους δείκτες ζημιών.
Παράγοντας της ασφαλιστικής αγοράς, προσπαθώντας να περιγράψει την αγορά, επεσήμανε πως «δεν είναι τόσο εύκολο να πει κάποιος πόσο έχουν υποχωρήσει τα ασφάλιστρα. Παλαιότερα, μπορούσε κάποιος να δώσει ένα σχετικά περιορισμένο εύρος τιμών για το πού κινείται η αγορά, ενώ σήμερα οι αποκλίσεις από εταιρία σε εταιρία, ή από κατηγορία σε κατηγορία μπορεί να είναι πολύ μεγάλες. Σ' αυτό έχει συμβάλει και η παραμετροποίηση των ασφαλίστρων, την οποία ακολουθούν πολλές εταιρίες. Αν κάποιος λοιπόν σε ρωτήσει πόσο τιμάται ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ενός οχήματος, δεν πρέπει να του πεις από τόσο έως τόσο, αλλά... όσο το βρεις».
Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου. Ενώ πριν από την κρίση, στα χαμηλά τιμολόγια πρωτοστατούσαν μόνο οι «κακές» εταιρίες, ή κατά τα τελευταία χρόνια τον πρώτο λόγο είχαν οι ΕΠΥ (εταιρίες με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών), τώρα βασικό ρόλο στα χαμηλά τιμολόγια έχουν αρχίσει να παίζουν ακόμη και πολυεθνικοί όμιλοι!